Haber

Eğitimin geleceği ‘dijitalleşme’den geçiyor

İSTANBUL (İGFA) –Türkiye’nin teknoloji ve inovasyon üssü Bilişim Vadisi, pandemi ile birlikte hızlanan dijitalleşme sürecinin eğitimdeki yansımalarını, sunduğu fırsatları kamuoyuna duyurmak amacıyla hazırladığı Eğitimde Dijitalleşme 2022 Çalıştayı Sonuç Raporunu yayımladı. eğitim sisteminde dijitalleşmenin örgün eğitime göre önemi ve dijitalleşmenin dezavantajları.

Bilişim Vadisi, kamuoyuna duyurmak için hazırladığı 2022 Eğitimde Dijitalleşme Çalıştayı Sonuç Raporunu yayınladı. Teknoloji geliştiren kamu paydaşları, sivil toplum kuruluşları ve uygulayıcı kuruluşlardan oluşan 55 kurum ve kuruluşun ortaya çıkmasıyla hazırlanan raporda, dijitalleşme sürecinin eğitime yansımaları, dijitalleşmenin eğitim sisteminde sunduğu fırsatlar karşılaştırıldı. örgün eğitime, dijitalleşmenin dezavantajları ve dijital beceri ve yeterliliklerin geliştirilmesi, istihdam piyasası ve geleceğin mesleklerine katkıları.

Bilişim Vadisi tarafından 10 Haziran 2022 tarihinde düzenlenen ve bu değerli gündemle gerçekleştirilen Eğitimde Dijitalleşme Çalıştayı’nda katılımcılar ile konu derinlemesine tartışıldı ve değerli sonuçlar alındı. Çalıştay sonuçlarına göre eğitimin dijitalleşmesi dünyada öncelikli konular arasında yer alıyor. Eğitim kurumlarının dijitalleşme yolculuğu, dijital eğitim platformları, iş gücünün dijital yetkinliklerle desteklenmesi gibi birçok konuda hızlı aksiyon almak gerekiyor.

HER ZAMAN HER YERDEN ERİŞİLEBİLİR OLMASI EĞİTİMDE DİJİTALLEŞMEYİ DEĞERLİ KILIYOR

Rapora göre; Eğitim sisteminde dijitalleşmenin en değerli avantajı zamandan ve mekandan bağımsız olması; her zaman, her yerde erişilebilir olmak. eğitime erişim; Bazı bölgelerde teknolojik yetersizlikler ve altyapı ihtiyaçlarının karşılanamaması nedeniyle dezavantaj oluşturmaktadır. Yine rapora göre bilgi, beceri ve unvanların dijital sertifikasyonu, işletmelerin işe alım sürecinde tercih etme sebebi.

DİJİTAL ZEKA VE YETERLİLİKLER MAYIS İŞ KESİNTİLERİNİN HESAPLANMASINA GÖRE ŞEKİLLENDİRİLMELİDİR

Toplumu derinden etkileyen iş kesintisi olaylarının, bireylerin dijital beceri ve yeteneklerini geliştirmelerini gerekli kıldığının belirtildiği raporda, dijital beceri ve yetkinliklerin bilgi ve birikim dikkate alınarak bu çerçevede şekillendirilmesi gerektiği belirtiliyor. geleceğin meslekleri için gerekli olacak beceriler. Dijital ortamın dışında öğrencilerle bir topluluk oluşturup, iç içe olmak, sosyalleşmek ve kurumların etkileşimini artırmak için bir zemin verilmesi gerektiğinin belirtildiği rapora göre;

• Dijital ortamda grup çalışmasının artırılması ve dijital neslin yönetilmesine yönelik eğitimler verilmeli,

• Dijital bağlantı ortamları sağlanarak sınıf dışında öğrenme yapılmalı ve yüz yüze etkileşim pekiştirilmelidir,

• Dijital ortamda bağlantı kurma vizyonu kazandırılmalı,

• Dijital ortamlar için ortak maliyet (dijital etik) sistemi kurulmalı,

• Değerlerle ilgili araçlar (mesajlaşma, iletişim vb.) belirlenmeli,

• Kültürel farklılıklar dikkate alınarak ortak bir dijital etkileşim kültürü oluşturulmalıdır.

Ayrıca büyük toplulukların tek merkezden manipüle edilebileceğine dikkat çeken raporda; Tek bir kuruma veya tek bir bireye bağlı küresel eylemleri öngörebilmek ve yönetebilmek için uluslararası kuruluşların kurulmasının zorunlu olduğu vurgulanmaktadır.

Raporun tamamına erişmek için tıklayabilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

bostancı evden eve nakliyat
Başa dön tuşu